Skróty klawiszowe:

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Skierniewice



niedziela, 22 grudnia 2024 r.

imieniny: Bożena, Zenon

Rozmiar tekstu:
 Oficjalna strona WWW

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach składa inwestor bądź wyznaczony przez niego pełnomocnik.

Do wniosku dołącza się poniższe załączniki:

  1. poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
  2. mapę w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z zapisem mapy w formie elektronicznej;
  3. raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (w przypadku przedsięwzięć wymienionych w art. 71 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, dla których raport o oddziaływaniu na środowisko sporządza się obligatoryjnie - wraz z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych (w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego);
  4. kartę informacyjną przedsięwzięcia sporządzona zgodnie z art. 62a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, (dla przedsięwzięć wymienionych w art. 71 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane) wraz z jej zapisem w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych (w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego);
  5. w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 - mapę sytuacyjno-wysokościową sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
  6. dla przedsięwzięć, dla których organem prowadzącym postępowanie jest regionalny dyrektor ochrony środowiska - wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony, albo informację o jego braku
  7. wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
  8. w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;
  9. analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 833 z późn. zm.).
  10. dowód uiszczenia opłaty skarbowej na rachunek organu.

Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, parter, pok. 2 tel. 46 834 51 66

Opłaty:

Opłata skarbowa – zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. - Dz. U. z 2020 r., poz. 1546 z późn. zm.). Opłatę uiszcza się w momencie składania wniosku o dokonanie czynności urzędowej. – 205 zł – za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, - 17 zł – za pełnomocnictwo.

Termin i sposób załatwienia:

Pracownicy Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska m.in.:

  • weryfikują kompletność złożonych dokumentów,
  • ustalają strony postępowania,
  • występują do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Skierniewicach, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi, organu właściwego w sprawie ocen wodnoprawnych i właściwego organu do udzielenia pozwolenia zintegrowanego (jeżeli dotyczy) o opinię co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z art. art. 64 ust. 1 pkt 1) i 2) ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 283 z późn. zm.),
  • po uzyskaniu stosownych opinii, wydają postanowienie nakładające lub nie, obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia z jednoczesnym określeniem zakresu raportu,
  • w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko występują, zgodnie z art. 77 ust. 1 pkt 1 i 2) ww. ustawy do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Skierniewicach i organu właściwego do udzielenia pozwolenia zintegrowanego (jeżeli dotyczy) o opinię oraz do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi i organu właściwego w sprawie ocen wodnoprawnych o uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięcia,
  • w przypadku przedsięwzięć wymagających udziału społeczeństwa, organ właściwy bez zbędnej zwłoki podaje do publicznej wiadomości informację o prowadzonym postępowaniu w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy oraz o możliwości składania wniosków i uwag wskazując jednocześnie 30-dniowy termin ich składania,
  • zgodnie z art. 85 ust. 3 ww. ustawy podają do publicznej wiadomości informację o wydanej decyzji i o możliwości zapoznania się z jej treścią oraz dokumentacją sprawy, w tym uzgodnieniem dokonanym z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Łodzi, organu właściwego w sprawie oceny wodnoprawnej oraz opinią organu właściwego do udzielenia pozwolenia zintegrowanego (jeżeli dotyczy) oraz organu, o którym mowa w art. 78 wyżej cytowanej ustawy.

 Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminach wskazanych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego (do 2 miesięcy, z możliwością przedłużenia). Termin wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowania uwarunkowany jest od uzyskania ww. uzgodnień i opinii.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2020 r., poz.283 z późn. zm.) - (art. 59 - 87).
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019, poz. 1839).

Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Skierniewicach w terminie 14 dni od daty jej doręczenia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Skierniewice.

Inne informacje:

Dodatkowe informacje udzielane są przez pracowników Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, Referatu Ochrony Środowiska pok. nr 120 nr tel. 46 834 51 73, pok. nr 123 tel. 46 819 44 01.

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Skierniewice z siedzibą ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice. adres pocztowy: ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, adres poczty e-mail: umskier@um.skierniewice.pl;
  2. Wyznaczony inspektor ochrony danych osobowych, adres pocztowy: Inspektor Ochrony Danych, Urząd Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, adres e-mail: iod@um.skierniewice.pl.
  3. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
  4. Dane osobowe mogą być przekazywane innym podmiotom niewymienionym w przepisach prawa. Tymi podmiotami są strony postępowania.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu zrealizowania celu, dla którego zostały zebrane oraz przechowywane przez okres 10 lat.
  7. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
    1. dostępu do swoich danych osobowych,
    2. żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
    3. żądania usunięcia danych, gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
      • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
    4. żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
      • osoby te kwestionują prawidłowość danych,
      • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
      • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  8. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a niepodanie danych uniemożliwia rozpatrzenie Pani/Pana wniosku.
  10. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób polegający na  zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
Źródło informacji: Jan Jakimowicz. Data utworzenia: 2020-12-09.
Wprowadził do systemu: Dominik Grześkowiak. Data wprowadzenia: 2020-12-09 12:48:03.
Zatwierdził do publikacji: Dominik Grześkowiak. Data publikacji: 2020-12-09 12:48:03.
czytano: 150 razy, id: 18362
drukuj zapisz do PDF poleć artykuł


Rejestr zmian
2020-12-09
Nowa wiadomość
Dominik Grześkowiak

Strona główna

 Filtrowanie bieżącej kategorii



Wybierz miesiąc:

 Informacje



 Newsletter

Urząd Miasta Skierniewice
ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice

tel.: 46 834-51-00, 46 834-51-01
e-mail: umskier@um.skierniewice.pl

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) Miasta Skierniewice został stworzony w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej w postaci elektronicznej. Władze Miasta oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne udostępniają informacje publiczne wymagane przez polskie prawo. Głównym zadaniem strony głównej BIP, na której się obecnie znajdujesz, jest udostępnianie: adresów stron BIP podmiotów zobowiązanych do prowadzenia Biuletynu, podstawowych danych teleadresowych tych podmiotów oraz informacji o redaktorach stron podmiotowych BIP.
Biuletyn Informacji Publicznej - Miasto Skierniewice 2024